سفارش تبلیغ
صبا ویژن
**انتخاب اصلح به همت شما نیاز دارد.پروا مکن بشتاب همت چاره ساز است . حمید رسائی کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران ، ری و شمیرانات**

 

حمید رسایی در اولین روز مرداد ماه سال 1347 در یکی از محله های جنوب تهران بدنیا آمد. دوره دبستان و متوسطه را در خیابان ایران که یکی از محلات مذهبی تهران بود، به پایان رساند و وارد دوره هنرستان شد. رفت و آمدها به پایگاه بسیج او را به جبهه های جنگ تحمیلی کشاند. حضور ممتد 16 ماهه در جبهه های جنگ و همنشینی با دوست طلبه ای، پس از مدتی او را در کلاس درس حوزه علمیه قم نشاند.
مهر ماه سال 1365 وارد حوزه علمیه قم شد اما به دلیل حضور در جبهه های دفاع مقدس و کسب افتخار جانبازی، تحصیل دروس حوزوی را به طور جدی از سال 1367 آغاز کرد. دروس مقدمات حوزه را در مدرسه علمیه کرمانیها و نزد اساتید محترمی چون حجج اسلام عالی، موسی گرگانی و ... آغاز کرد و سپس دروس فقه و اصول را در مدرسه علمیه معصومیه ادامه داد. دوره سطح را نزد اساتید معظمی چون آیت الله استادی، سید احمد خاتمی، موسوی تهرانی، مسعودی خمینی و محمدی خراسانی به پایان رساند. با آغاز دوره درس خارج از آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، فاضل لنکرانی و علیدوست بهره برد. در همین ایام با تدریس دورس دوره مقدمات در مدارس علمیه قم، به تکمیل اندوخته های خود پرداخت. در طول این مدت با استفاده از فرصت فصل تابستان و تعطیلی دروس حوزه، به تعلیم زبان عربی همت گماشت و در کنار تحصیل و تدریس، در ایام تبلیغی به شهرها و مناطق مختلف کشور هجرت کرد.
مطالب مرتبط :
گفتگوی فارس با طراح و مجری بررسی کارنامه عملکرد مجالس شش و هفتم
  حجت السلام رسایی و مقایسه موضوعی نطق های مجلس ششم و هفتم

ادامه مطلب...

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان از حجج اسلام مرتضی آقاتهرانی و حمید رسائی

جامعه اسلامی دانشجویان در این بیانیه با تشکر از فعالین جریان اصول‌گرایی که با تشکل جبهه متحد اصول‌گرایان به دنبال وحدت رویه و جلوگیری از تفرق نیروهای ارزشی بودند و ضمن احترام به همه کاندیداهایی که در این ساز و کار مورد بررسی قرار گرفتند با ملاک‌هایی چون:
- معتقدبودن به آرمان‌ها و ارزش‌های ناب صدر انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (حفظه‌الله).
- وارسته‌بودن از باندها و گروه‌هایی که استقلال مورد نیاز برای تحقق شعارهای عدالت‌خواهانه را از بین می‌برند.
- حرکت پیگیر و خستگی‌ناپذیر در راستای تحقق شعارهای انقلابی و عدالت‌خواهانه
- چگونگی تأثیرگذاری و ایفای نقش سازنده در دایره اصول‌گیرایی و نوع تعامل با مجموعه‌های ارزشی.
به بررسی عملکرد و کارنامه کاندیداها پرداخته است و با اشاره به این‌که وظیفه خود را به عنوان یک مجموعه دانشجویی، پیشرو می‌داند، ضمن حمایت از کلیت جریان اصول‌گرایی افراد مورد حمایت خود را در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به این شرح اعلام می‌دارد (به ترتیب حرف الفبا):
مرتضی آقاتهرانی
فاطمه آلیا
روح‌الله حسینیان
حمید رسایی
علی‌اصغر زارعی
علیرضا زاکانی
نسرین سلطان‌خواه
حمیدرضا کاتوزیان
محمد کوثری
مهدی کوچک‌زاده
الیاس نادران
حسین نجابت
متن کامل خبر

ادامه مطلب...

 

توسط  دکتر محمود احمدی نژاد صورت گرفت:
تقدیر از دبیر جشنواره طلیعه ظهور به عنوان ایده برتر

سومین همایش بین المللی  دکترین مهدویت ، امسال با قوت و قدرت هر چه بیشتر با حضور اندیشمندان و مهمانانی از صد کشور جهان در تهران برگزار شد که از موسسات فعال در ترویج فرهنگ مهدویت تجلیل شد.
به همین منظور حجت السلام و المسلمین حمید رسائی دبیر جشنواره فرهنگی ، هنری طلیعه ظهور در این نمایشگاه به عنوان ایده برتر شناخته شد که از سوی رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

متن تقدیر نامه رئیس جمهور از جشنواره طلیعه ظهور:

السلام علیک ایها المقدم الصامول
سلام بر آرمان پیوسته بشر
موعود انرژی حیات بخشی است که دنیای خسته و آشفته در انتظار آن به سر می برد تا کام های تشنه را سیراب کند و چشم های نگران را آرامش بخشد موعود گرایی اندیشه وحدت بخشی است که همه ادیان و مکاتب الهی در آن اتفاق نظر دارند و آمدن کسی را انتظار می کشند که عین وجودش ناپاکی ها زدوده و قسط و عدل را بر پا شود.
مهدویت: رمز حیات و هویت شیعه است.
مهدویت: سرفصل رویش دوباره انسان و چشم امید بخش به جهان آینده است.
مهدویت: تنها راه و مهدی یگانه پیشوای آرمانی بشر است.
مهدویت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و پویای انقلاب ماست.
مهدویت: امید و حیات زیبایی و عشق شور و نشاط و در یک کلام همه چیز ماست.
یابن الحسن! روحی فداک متی ترانا و نراک؟
فرهیخته ارجمند حجت الاسلام و المسلمین حمیدرسایی
موسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) خرسند است در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی و در آستانه میلاد فرخنده حضرت حجت بن الحسن(عج) این لوح تقدیر را برای ارج نهادن به تلاش ارزشمندتان در گسترش فرهنگ والای مهدویت توسط رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی نژاد به جناب عالی تقدیم می دارد.


یکی از عملکردهای فرهنگی و هنری حجت الاسلام و السلمین حمید رسائی ، برگزاری جشنواره ملی طلیعه ظهور می باشد .این جشنواره به ابتکار ایشان و در طی دو سال متمادی در شهر قم برگزار گردید که با استقبال کشوری هنرمندان و شخصیت های مختلف فرهنگی ، هنری و علمی کشور مواجه گردید. بسیاری از شخصیتهای مختلف کشور از جمله مراجع عظام تقلید ، رئیس قوه قضائیه ، رئیس قوه مقننه و ... در این نمایشگاه حضور یافته و از زحمات حجت الاسلام رسائی و همه عوامل برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر نمودند.

آشنایی بیشتر با جشنواره طلیعه ظهور

 

 

آلبوم کامل تصاویر


حداد عادل:
به لیست جبهه متحد اصولگرایان رأی می‌دهم

خبرگزاری فارس: غلامعلی حداد عادل که در سرلیست فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفته است، گفت: خود من به لیست جبهه متحد اصولگرایان رأی خواهم داد چرا که این لیست بهتر می‌تواند به ایران خدمت کند.
غلامعلی حداد عادل کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز جمعه طی سخنانی در مسجد نور تهران با اشاره به اینکه در عالم سیاست همانند عالم ورزش، بایستی افراد روزی از این عرصه کناره‌گیری کنند، خاطرنشان ساخت: شاید برای بنده، هم اکنون یکی از بهترین دوران برای کناره‌گیری بود چرا که هشت سال در مجلس شورای اسلامی بوده‌ام و بحمدالله کارها هم در این دوران به خوبی انجام شده است، اما همان انگیزه و احساسی که هشت سال پیش من را وادار کرد تا از بهشت کار فرهنگی وارد عرصه سیاسی شوم، موجب شد تا در انتخابات مجلس هشتم نیز شرکت کنم و به همین دلیل احساس می‌کنم وقت کناره‌گیری فرانرسیده است.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مجلس هفتم، خاطرنشان ساخت: ایستادگی مجلس هفتم در موضوع هسته‌ای برای دفاع از اسقلال کشور بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: خود من در این انتخابات به لیست جبهه متحد اصولگرایان رأی خواهم داد چرا که تشخیص می‌دهم این لیست بهتر می‌تواند به مردم و مملکت خدمت کند.

- - - - - - - - - -  - - --  - - - - - - - - - - -- - -  - - - --

اعلام برنامه‌های جبهه متحد برای مجلس هشتم
مهمترین مسایل کشور، رویکردها و اولویت‌های مجلس هشتم از نگاه جبهه متحد اصولگرایان به شرح زیر است.
به اعتقاد جبهه متحداصولگرایان ،‌میهن عزیز ما با وجود همه تنگناها؛‌ موفقیت‌ها و تجربیات گذشته ، ظرفیت و استحقاق این را دارد که با غلبه بر مشکلات و ناهنجاری‌ها، زندگی با رفاه و معنویت بیشتری برای شهروندان خود رقم زند؛ جامعه‌ای آبادتر و سالم‌تر، برای نسل آینده فراهم آورد و به عنوان کشوری پیشرفته در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه قرار گیرد.
به این لحاظ جبهه متحد اصولگرایان معتقد است مهم‌ترین مسایل کشور و اولویت‌های مجلس هشتم چنین است:
*بسترسازی برای تحقق سند چشم‌انداز
در نگاه ما، تحق سند چشم‌انداز از مسیر اعتماد و حمایت همه جانبه از دانشمندان، فناوران و کارآفرینان سختکوش، خودباور و میهن‌دوست میسر است و به این لحاظ ، سند چشم‌انداز باید به گفتمان رایج و مسلط کشور تبدیل شود و بسترسازی نهادی - اجرایی برای تحقق آن باید جهت دهنده به همه سیاستگذاری‌ها در کشور باشد. متن کامل

 


پوستر تبلیغاتی حجت السلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی و حجت الاسلام و المسلمین حمید رسائی ، دو کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان منتشر شد .
گفتنی است فعالیت تبلیغاتی این دو کاندیدا به صورت ائتلاف و در قالب مشترک در سطح شهر تهران در حال انجام است .

 


 

  

 

 

ادامه مطلب...

انسان به عنوان اشرف مخلوقات و موجودی که قرعه فال را به نام او زدند و بار امانت الهی را بردوش وی نهادند و بنا شد که خلیفه الهی در زمین باشد، در یک ویژگی اساسی نسبت به سایر موجودات برتری دارد و آن ویژگی، مرتبه بالای "اراده" به معنای قدرت انتخاب و امکان گزینش است. به همین دلیل است که انسان مخاطب تکلیف الهی قرار گرفته و استعدادی که خداوند در وجود او نهاده است بسته به نوع انتخابهایش، او را در یک طیف عظیمی از مقام و رتبه قرار داده است که اوج آن، مقام "خلیفة اللهی" و حضیض آن مرتبه پست‌تر از حیوانات است. بنابراین بحث انتخاب و گزینش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان است که در تعیین سرنوشت نهایی او مؤثر می‌باشد. طبیعی است که همة انسانها و حتی سایر موجودات که حد کمی از اختیار و انتخاب را دارا هستند، همواره در پی انتخاب بهترین گزینه می‌باشند.
یکی از مصادیق انتخاب در حوزه زندگی اجتماعی، انتخاب وکلا و نمایندگان مردم، جهت ادارة امور سیاسی و اجتماعی به نمایندگی از مردم است. در نظام جمهوری اسلامی بر اساس تفکیک وظایف و اختیاراتی که بین قوای سه‌گانه شده است. بحث قانونگذاری و نظارت بر قوه مجریه بر عهده قوه مقننه متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذارده شده است. ادامه مطلب...

یکی از ویژگی های دولت نهم که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند، شجاعت رییس جمهور در ورود به برخی از معضلات اجرایی است که سالهای سال کشور ما با آنها درگیر بوده است و علی رغم این که بسیاری از دست اندرکاران دولت های گذشته بر وجود این مشکلات در صحنه اجرایی کشور صحه می گذاشتند، اما هرگز حاضر به ورود در این مباحث و حل آن نبودند. نمونه هایی همچون برخورد با مدیران فاسد و مبارزه با دیوان سالاری و فاصله های زیاد ایجاد شده بین مردم و مسئولان ، مبارزه با مفسدان اقتصادی، پرداختن به سهمیه بندی بنزین و ... نمونه هایی از این دست است. خوشبختانه این شجاعت که در بسیاری از مدیران جمهوری اسلامی وجود داشته، همواره و در هر دوره ای بویژه در دولت نهم مورد توجه مردم و تقدیرمقام معظم رهبری و بسیاری از دلسوزان دیگر قرار گرفته است، اما ریشه این شجاعت را در چه عاملی می توان یافت ؟
ادامه مطلب...


گفتگوی فارس با طراح و مجری بررسی کارنامه عملکرد مجالس شش و هفتم

 

خبرگزاری فارس:ارائه آمار و اطلاعاتی از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا آنجا که تعداد کلمات نطق نمایندگان یا اعلام دقایق تاخیر و غیبت آنها و یا فعالیت نمایندگان در بررسی طرح ها و لوایح و ... کار تازه ای بود که برای اولین بار در آستانه انتخابات مجلس ششم انتشارش برای خیلی ها جالب بود 
خبرگزاری فارس چهار سال قبل بررسی کارنامه عملکرد مجلس ششم را در قالب یک کتاب به چاپ رساند. اکنون در آستانه انتخابات مجلس هشتم باز هم اخباری از میزان فعالیت نمایندگان در حوزه های مختلف منتشرمی شود که این بار در قالب مقایسه کارنامه مجلس هفتم با مجلس ششم عرضه شده است. در همین ارتباط گفتگویی را با حمید رسایی مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر ترتیب داده ایم که طراح و مجری این پروژه بوده است.
حمید رسایی دو سال و نیم است که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است اما همچنان با ما به عنوان سابقش یعنی مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر گفتگو کرده است:

ادامه مطلب...

   1   2      >