سفارش تبلیغ
صبا ویژن
**انتخاب اصلح به همت شما نیاز دارد.پروا مکن بشتاب همت چاره ساز است . حمید رسائی کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران ، ری و شمیرانات**


چگونگى حضور روحانیت در انتخابات
حمید رسایى

 
حضرت حجت علیه السلام، فرموده است:
«واما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الى رواة حدیثنا، فانهم حجتی علیکم وانا حجة الله علیهم; (1) در حوادثى که اتفاق مى‏افتد به راویان حدیث ما رجوع کنید; که آنها حجت من بر شما و من حجت‏خدا بر آنها هستم .»
امام خمینى‏قدس سره را به حق مى‏توان از حجتهایى نام برد که امام عصر علیه السلام به ایشان اشاره فرموده است . آن مرد الهى، سراسر زندگى‏اش را مطابق بایدها و نبایدهاى دین محمد صلى الله علیه و آله ساخت و جز حق نیندیشید و نگفت; و از اینرو، هرگز دچار دوگانگى در اندیشه نشد و همواره در مسیر حق، قدم نهاد .
چگونگى حضور روحانیت در انتخابات
از کلام امام‏قدس سره چنین استفاده مى‏شود که حضور روحانیت در انتخابات به صورتهاى زیر ممکن است:
الف . تحقیق جهت آشنایى با کاندیداها;
ب . حضور در حوزه انتخابیه;
ج . تشویق مردم به شرکت در انتخابات;
د . معرفى اصلح به مردم;
ه . حضور در صحنه انتخابات به عنوان کاندیدا .
ادامه مطلب...

حمید رسایی متولد سال 1347 با تحصیلات خارج فقه و اصول، پس از حضور در جبهه­های دفاع مقدس، از سال 1365 جهت تحصیل در حوزه علمیه، ساکن قم شد. وی پس از پایان جنگ تحمیلی، تحصیل خود را به صورت متمرکزادامه داد و پس از اتمام دوره مقدمات، تدریس دروس حوزوی را دریکی از مدارس دینی قم آغاز و همزمان وارد عرصه تحقیق شد. ازسال 1372 همکاری با مرکز تحقیقات دارالحدیث را آغاز کرد. سال 1374 دو تألیف نخست خود را با عناوین « سیمای خوشبختی» و« روحانیت و سلامت انتخابات» به چاپ رساند و تاکنون علاوه بر چاپ ده­ها مقاله در نشریات و مطبوعات سراسری، 13 جلد کتاب در موضوعات آسیب شناسی فرهنگی و سیاسی تألیف کرده است.
از مهم­ترین آثار وی در این عرصه می­توان به دو جلد کتاب « پایان داستان غم انگیز» اشاره کرد که به حکم حکومتی مقام معظم رهبری درباره قانون مطبوعات و تطبیق عملکرد جریان مطبوعاتی در سالهای 57 تا60 به عملکرد این جریان در سالهای پس از خرداد 76 می­پردازد. نقد مکتوب سیاستهای فرهنگی در اوج سالهای شبیخون فرهنگی، زمینه فعالیت فرهنگی- سیاسی وی را بیش از پیش فراهم آورد و از سال 80 تا کنون به عنوان کارشناس فرهنگی و سیاسی در بیش از صدها جلسه سخنرانی،پرسش و پاسخ و میزگرد در استانهای مختلف وبه دعوت مجامع حوزوی و دانشگاهی و مردمی شرکت داشته است. وی همچنین از سال 1381 با همکاری جمعی از طلاب و روحانیون، دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر را راه­اندازی کرد و مدیریت این دفتر را تا قبل از مسئولیت جدید به عهده داشت. این دفتر تاکنون بیش از بیست عنوان کتاب درحوزه آسیب شناسی فرهنگی به چاپ رسانده است.
وی در سوابق خود، علاوه بر کار درحوزه مطبوعات و چاپ کتاب، از هنر خطاطی، طراحی ونقاشی برخوردار است و با تئاتر وسینما آشناست. وی همچنین ضمن تحصیل درحوزه علمیه قم، فراگیری مکالمه زبان عربی و انگلیسی را آغازکرد و تاکنون علاوه بر حضور تبلیغی کوتاه­مدت در کشورهای حوزه آسیای شرقی، به مدت دوسال در یکی از کشورهای قاره آفریقا برای فعالیت آموزشی و تبلیغی حضور داشته است.
 

خلاصه ای از فعالیتهای علمی وسیاسی حمید رسایی

ادامه مطلب...

<      1   2