سفارش تبلیغ
صبا ویژن
**انتخاب اصلح به همت شما نیاز دارد.پروا مکن بشتاب همت چاره ساز است . حمید رسائی کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران ، ری و شمیرانات**

حمید رسایی متولد سال 1347 با تحصیلات خارج فقه و اصول، پس از حضور در جبهه­های دفاع مقدس، از سال 1365 جهت تحصیل در حوزه علمیه، ساکن قم شد. وی پس از پایان جنگ تحمیلی، تحصیل خود را به صورت متمرکزادامه داد و پس از اتمام دوره مقدمات، تدریس دروس حوزوی را دریکی از مدارس دینی قم آغاز و همزمان وارد عرصه تحقیق شد. ازسال 1372 همکاری با مرکز تحقیقات دارالحدیث را آغاز کرد. سال 1374 دو تألیف نخست خود را با عناوین « سیمای خوشبختی» و« روحانیت و سلامت انتخابات» به چاپ رساند و تاکنون علاوه بر چاپ ده­ها مقاله در نشریات و مطبوعات سراسری، 13 جلد کتاب در موضوعات آسیب شناسی فرهنگی و سیاسی تألیف کرده است.
از مهم­ترین آثار وی در این عرصه می­توان به دو جلد کتاب « پایان داستان غم انگیز» اشاره کرد که به حکم حکومتی مقام معظم رهبری درباره قانون مطبوعات و تطبیق عملکرد جریان مطبوعاتی در سالهای 57 تا60 به عملکرد این جریان در سالهای پس از خرداد 76 می­پردازد. نقد مکتوب سیاستهای فرهنگی در اوج سالهای شبیخون فرهنگی، زمینه فعالیت فرهنگی- سیاسی وی را بیش از پیش فراهم آورد و از سال 80 تا کنون به عنوان کارشناس فرهنگی و سیاسی در بیش از صدها جلسه سخنرانی،پرسش و پاسخ و میزگرد در استانهای مختلف وبه دعوت مجامع حوزوی و دانشگاهی و مردمی شرکت داشته است. وی همچنین از سال 1381 با همکاری جمعی از طلاب و روحانیون، دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر را راه­اندازی کرد و مدیریت این دفتر را تا قبل از مسئولیت جدید به عهده داشت. این دفتر تاکنون بیش از بیست عنوان کتاب درحوزه آسیب شناسی فرهنگی به چاپ رسانده است.
وی در سوابق خود، علاوه بر کار درحوزه مطبوعات و چاپ کتاب، از هنر خطاطی، طراحی ونقاشی برخوردار است و با تئاتر وسینما آشناست. وی همچنین ضمن تحصیل درحوزه علمیه قم، فراگیری مکالمه زبان عربی و انگلیسی را آغازکرد و تاکنون علاوه بر حضور تبلیغی کوتاه­مدت در کشورهای حوزه آسیای شرقی، به مدت دوسال در یکی از کشورهای قاره آفریقا برای فعالیت آموزشی و تبلیغی حضور داشته است.
 

خلاصه ای از فعالیتهای علمی وسیاسی حمید رسایی

حمید رسایی متولد سال 1347 در تهران، از سال 1359 فعالیت اجتماعی و سیاسی خود را در پایگاه­های بسیج آغاز کرد. همکاری و عضویت رسمی در پایگاههای بسیج تا سال 1365(سال ورود به حوزه علمیه قم) ادامه داشت. از سال 1364 به مدت یک سال و نیم درستاد پشتیبانی جنگ جهاد حضور داشت که همین همکاری، زمینه حضور وی در جبهه­های دفاع مقدس را فراهم آورد و وی از سال 1364 تا 1367 به مدت یک سال و نیم درمناطق جنگی وخطوط مقدم شمال و جنوب حضور داشت که از این مدت، یک سال را در رسته اطلاعات عملیات مهندسی گذراند .
با حضور در دانشگاه جنگ، راه ورود به حوزه علمیه را یافت و درسال 1366 وارد حوزه قم شد، اما عملاً به دلیل جراحت و حضور در جنگ، تحصیل را از سال 67 آغاز کرد. در سال 1375 دوره سطح حوزه را به پایان رساند و درطول این مدت توانست همزمان با تحصیل، برخی از دروس ادبیات ومنطق را تدریس کند. اولین دوره درس خارج را با حضور در درس آیات عظام شیخ جواد تبریزی و مکارم شیرازی تجربه کرد.
درسال 1369 از آنجا که در رشته طراحی و خطاطی توانمندیهایی داشت در بخش آماده سازی و طراحی کتابهای مرکز تحقیقات سپاه شروع به کارکرد، اما در سال 1371 با تغییر جهت کاری، همکاری با تیم تحقیقاتی کتاب میزان الحکمه را که با اشراف حجه الاسلام والمسلمین ری شهری در حال اجرا بود، آغاز کرد. با تأسیس مرکز تحقیقات دارالحدیث، فعالیت تحقیقی خود را در رشته حدیث آغاز کرد. همکاری با مرکز تحقیقات دارالحدیث با پذیرش مدیریت ویرایش و نشر و سپس سایت اینترنتی حدیث نت ادامه یافت.
در طول دوره تحصیل در قم ، زبان مکالمه عربی را فراگرفت و به دنبال آن پس از موفقیت در ایجاد ارتباط با زائران خارجی در سفرحج، به دعوت سازمان مدارس و حوزه­های علمیه خارج از کشور، جهت تدریس و تبلیغ به مدت دوسال عازم آفریقا- کشوراوگاندا- شد و سپس سفرهای تبلیغی به کشورهای پاکستان ،بلغارستان ،لبنان و فیلیپین را تجربه کرد.
وی تاکنون علاوه بر چاپ مقالات متعددی در مطبوعات کشور، 14 جلد کتاب تألیف نموده که بخش عمده آن مربوط به حوزه مسائل سیاسی کشوراست.
اولین تألیف وی با عنوان« روحانیت و سلامت انتخابات» به سال 1374 باز می­گردد که توسط انتشارات دفتر تبلیغات قم به چاپ رسید. کتاب دوم با محتوای اخلاقی- حدیثی و با عنوان« سیمای خوشبختی» توسط همان ناشر به چاپ سپرده شد. در سال 1378 و قبل از انتخابات مجلس ششم، سومین کتاب با عنوان« ویژگی­های نماینده اصلح از دیدگاه امام» نشر یافت. پس از این دوره، با توجه به لزوم ثبت اعتراض علما و طلاب حوزه علمیه قم نسبت به وضعیت آشفته فرهنگی، کتاب «تحصن ،چرا و چگونه»را به چاپ رساند. اندک اندک، ضرورت ثبت وقایع جاری کشور که با شیوه­های ژورنالیستی مطبوعات وابسته در حال تحریف بود، لزوم کاری گروهی و تشکیلاتی را فراهم آورد. این نیازدر نهایت با تلاش و همت وی و همکاری برخی از طلاب جوان و دلسوز با تأسیس « دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر» تاحدودی بر طرف شد.
دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر که مدیریت آن بر عهده حمید رسایی بود، تاکنون 23 عنوان کتاب در موضوعات مهم روز به چاپ رسانده است.


تالیفات حجه الاسلام والمسلمین حمید رسایی
1- پایان داستان غم انگیز ج1و2
نگاهی به زمینه­های صدور حکم حکومتی مقام معظم رهبری درباره اصلاح قانون مطبوعات توسط مجلس ششم، تطبیق مطبوعات سالهای نخست انقلاب و مطبوعات زنجیره­ای در سال­های اخیر، بررسی و تحلیل مواضع مسئولان نظام درخصوص مطبوعات و بررسی احکام حکومتی امام خمینی و مقام معظم رهبری، بررسی قانون مطبوعات مصوب سال 64، قانون مطبوعات مجلس پنجم و مجلس ششم به همراه تصاویر مستند.
2- تحصن چرا و چگونه
نگاهی به تحصن اعتراض آمیز حوزه علمیه قم در سال 78 نسبت به سیاست­های فرهنگی وزارت ارشاد، به همراه متن کامل سخنرانی آیات عظام جوادی آملی، مشکینی و دیگر علما و چاپ تصاویری از سه روز تحصن روحانیت در مسجد اعظم قم.
3-بازی ترور
تحلیلی مستند و ناگفته از ترور حجاریان و هجوم تبلیغاتی پس از آن برای تخریب ارگان­های امنیتی و نظامی- به ویژه سپاه و بسیج- و تضعیف تریبون­های اعتقادی (نماز جمعه­ها) و شخصیت­های دینی، مانند آیت الله مصباح یزدی به همراه تصاویری مستند
4- آغاز یک پایان
تحلیلی جامع از دومین انتخابات شوراها و بررسی مواضع احزاب و شخصیت­های سیاسی در قبل و بعد از انتخابات، استفاده از بیش از 200 پی نوشت به همراه تصاویری مستند از مطبوعات کشور.
5- شیک پوش کهنه گو
پاسخ به اظهارات هاشم آغاجری با استفاده از سخنان امام خمینی، شهید مطهری، دکتر شریعتی و ...6
6- ناقوس انحطاط
پاسخ به اظهارات هاشم آغاجری و بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب، به همراه متن کامل سخنان هاشم آغاجری در همدان و...
7- مجلس ششم از نگاه اصلاح طلبان
ارائه بیش از 150 مورد از اظهارنظرهای شخصیت­های اصلاح طلب مبنی بر کم­کاری، بی­توجهی به مطالبات مردم، سیاست­زدگی، بی­برنامگی، تأثیرپذیری، قانون شکنی، ایجاد یأس در مردم، سوء استفاده از مجلس، خلف وعده، انحصار طلبی، بهانه­جویی و بی­نظمی درباره کارنامه مجلس ششم.
8- کارنامه ( باهمکاری جمعی از همکاران دفتر)
بررسی عملکرد صحن علنی مجلس ششم (بررسی فعالیت نمایندگان در نطق­ها، پیشنهادات ، طرح­ها و لوایح، تذکرات
آیین­نامه­ای، اخطارهای قانون اساسی، تذکرات به مدیران اجرایی، سؤال از وزرا، میزان تأخیر و غیبت یک نماینده، همچنین بررسی تمام موارد فوق بر اساس شهر، استان و فراکسیون به همراه نمودار، طرح و اجرای این مجموعه به عهده جمعی از محققان دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر بوده است که نظارت عالی بر این پژوهش بر عهده حمید رسائی بوده است.
9- مثل مدرس
بررسی جایگاه روحانیت در انتخابات مجلس هفتم بر اساس رهنمودهای امام خمینی و تطبیق آن بر روایات ائمه اطهار با اشاره به فرازهایی از زندگی سیاسی شهید آیت الله مدرس.
10- انتخابات ودانشگاهیان

11- روحانیت وسلامت انتخابات
12- ویژگی های نماینده اصلح از دیدگاه امام
13- سیمای خوشبختی